Oszuści wciąż na czele: 42-letni mieszkaniec Świdnicy stracił tysiące złotych

Oszuści wciąż na czele: 42-letni mieszkaniec Świdnicy stracił tysiące złotych

Niestety oszuści nadal kontynuują swoje działania, co skutkuje coraz większą ilością pokrzywdzonych osób. Niedawno ich cel uderzenia padł na 42-letniego mężczyznę z powiatu świdnickiego, który w wyniku oszustwa został pozbawiony kilku tysięcy złotych. Wobec tego, policja ze Świdnicy ponownie ostrzega społeczeństwo i apeluje o zachowanie szczególnej ostrożności.

W przeciągu ostatniego weekendu, do komendy w Świdnicy zgłosił się sam poszkodowany 42-latek, stając się najnowszą ofiarą oszustów. Było to w piątek, 11 sierpnia, kiedy otrzymał on telefon od fałszywej pracowniczki banku, gdzie mężczyzna posiada swoje konto. Kobieta udająca bankowca poinformowała go o wykrytej próbie wypłaty pieniędzy z jego konta, po czym rzekomo przekazała rozmowę kolejnemu pracownikowi banku z tzw. strefy bezpieczeństwa. Ten z kolei kazał poszkodowanemu zalogować się do swojego konta za pomocą aplikacji i wygenerować kod BLIK jako formę zabezpieczenia środków – relacjonuje Magdalena Ząbek z Komendy Powiatowej Policji w Świdnicy.

Osobnik udający pracownika banku tak pokierował rozmowę, że 42-latek nieświadomie stał się ofiarą oszustwa, wygenerował kod BLIK i podczas rozmowy przekazał go swojej rozmówczyni. Oszust poprosił następnie o zwiększenie limitu na koncie, co skłoniło poszkodowanego do uświadomienia sobie, że padł ofiarą oszustwa. Choć natychmiastowo przerwał rozmowę, oszuści zdążyli już wypłacić kwotę 3000 złotych za pomocą kodu BLIK, który otrzymali wcześniej – opisuje Ząbek.

Policja ze Świdnicy nawołuje do zachowania ostrożności. Mundurowi przypominają, że prawdziwi pracownicy banków nigdy nie proszą swoich klientów o podanie danych do logowania ani kodów autoryzacyjnych. Jeśli ktoś dzwoni do nas podając się za pracownika banku i namawia nas na różnego rodzaju działania, takie jak przekazywanie środków na inne konto, generowanie i udostępnianie kodów płatności elektronicznych czy instalowanie oprogramowania na naszych urządzeniach – możemy być pewni, że mamy do czynienia z oszustem.